Reklamálni csak olyan terméket lehet, amelyet csak az eladótól vásároltak és ami a vevő tulajdona.
Ha a tulajdonjog még nem szállt át az eladóról a vevőre, a vevő a vonatkozó jogszabályok értelmében a reklamációt csak a Ptk. 151. §-a szerinti teljes kifizetés után kezelheti.
Minden felkínált termékre 24 hónapos garancia vonatkozik, hacsak a terméknél nem jelezzük másként. A jótállási idő a szállítási társaságtól való átvételének napján kezdődik.
A vevő a hiba felfedezését követően haladéktalanul köteles reklamációt benyújtani az eladónál.
A vevő csak az eladó, a szállító vagy a gyártó hibájából keletkezett és a jótállás hatálya alá tartozó árukra jogosult jótállást érvényesíteni az eladóval szemben.
A jótállási jog megszűnik, ha: a) a hibát a vevő által okozott termék mechanikai sérülése okozta, b) a termék nem megfelelő, a használati utasításban foglaltaktól eltérő kezelése, c) a termék olyan körülmények között történő használata, amelyek nem felelnek meg páratartalmuknak, a termék természetes környezetének kémiai és mechanikai hatásának, d) a termék gondozásának és karbantartásának elhanyagolása, e) a termék károsodása túlzott terhelés miatt, f) azzal, hogy az árut a dokumentációban, általános elvekben, műszaki szabványokban vagy biztonsági előírásokban foglalt feltételek megszegésével, vagy a jótállási feltételek egyéb megsértésével használja.
A jótállás nem vonatkozik a természeti katasztrófa által okozott hibákra.
A garancia nem vonatkozik a termék (vagy részének) használatból adódó normál kopására és elhasználódására. A termék rövidebb élettartama ezért nem tekinthető hibának és nem érvényesíthető.
A reklamált terméket a következő címre kell elküldeni: TAKFAJN s.r.o., Raková 1193, 02351 Raková, nem utánvéttel. A terméket megfelelően be kell csomagolni, hogy a szállítás során ne sérüljön meg és javasoljuk a termék ajánlott levélben vagy biztosított küldeményként történő feladását. A termék megvásárlásakor kapott, kitöltött űrlappal ellátott megrendelést a termékhez kell csatolni, az űrlapot innen töltheti le.
Az eladó visszaigazolja a reklamáció átvételét, és a vevőnek megfelelő formában visszaigazolja az áruigény bejelentését. A postai szállításra történő benyújtás napja a reklamáció benyújtásának napjának minősül. Ha a visszaigazolás azonnali kézbesítésére nincs lehetőség, úgy azt indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a panaszkezelésről szóló dokumentummal együtt kell kézbesíteni. A reklamáció feldolgozásának visszaigazolását írásban küldjük el.
Az eladó a reklamációs eljárás megkezdésétől számított 3 napon belül köteles meghatározni a panasz kezelésének módját. Indokolt esetben, különösen, ha a termék komplex műszaki értékelése szükséges, legkésőbb a reklamációs eljárás megindításától számított 30 napon belül. A reklamáció kezelési módjának meghatározása után az eladó a reklamációt haladéktalanul kezeli, indokolt esetben a panasz később is kezelhető. A reklamáció feldolgozása azonban nem tarthat tovább 30 napnál a követelés benyújtásától számítva. A reklamáció feldolgozására nyitva álló 30 napos határidő lejárta után a vevőnek jogában áll elállni az adásvételi szerződéstől, és a termék teljes összegét visszakapja, vagy jogában áll a terméket újra cserélni.
Jelen reklamációs feltételek az általános üzleti feltételek szerves részét képezik, ill az eladó fenntartja a jogot, hogy ezeket a vevő előzetes értesítése nélkül bármikor megváltoztassa.